Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 22 december 2012

Kerstballen

Celeritas vu20 - Shooters vu20 (voorbeschouwing)

De laatste speelronde in de meiden under 20 eredivisie voor de Kerst. In Groningen start om 16:00 uur de wedstrijd Celeritas vs Shooters. Een strijd tussen twee ploegen die op de ranglijst grote concurrentes van elkaar zijn.

Shooters, uit Bunschoten - Spakenburg, staat op de 11e plaats. Zij speelden 11 wedstrijden en behaalden daaruit 6 punten. Ze hebben een doelsaldo van -135.

Celeritas, uit Groningen, staat op de 10e plaats. Zij speelden 10 wedstrijden en behaalden daaruit 6 punten. Zij hebben een doelsaldo van -32.

Voor de Groningse meiden zaak om zelf goed verdedigend basketball te spelen, maar aan de andere kant te profiteren van een zwakke verdediging van de meiden uit Bunschoten. (Óf zou de formatie uit Bunschoten wel een redelijke verdediging hebben maar zelf gewoon moeilijk tot scoren kunnen komen?)

Ik heb de Shooters aan het begin van het seizoen een wedstrijd zien spelen in Landsmeer, tegen de huidige nummer 2 van de eredivisie: Apollo. De eindstand was 85 - 43. Bij rust stonden de Amsterdamse meiden volgens mij al 30 punten voor.

Shooters speelde in die wedstrijd erg zwak. Aanvallend en verdedigend was het erg slecht. Geen spelinzicht, slecht positiespel, zeer matige beheersing van fundamentals, onvoldoende basketballintelligentie, de mentaliteit was ook niet goed. Maar, dat was op 13 oktober. We zijn nu ruim 2 maanden verder. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Bij Shooters speelde, als mijn geheugen me niet in de steek laat, een Myriam. Een meisje dat jaren in de jeugd van Celeritas speelde. Zij stond eens in de locale krant omdat zij erg talentvol was. Ik zal er vanmiddag eens naar vragen, kom er dan vanavond in het verslag op terug.

Voor en na de wedstrijd genieten van kerstkransjes en warme chocolademelk. Cadeautjes verwacht ik niet. Santa Claus komt vast niet naar de stad Groningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten