Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 30 december 2012

Jim Parks geïnterviewd

Een interview met voormalig coach van Donar (1977/1978) Jim Parks.

Tijdens het seizoen dat Parks de coach was, maakten de spelers John Franken en Pete Miller deel uit van de ploeg. Enkele seizoenen terug bood Franken zichzelf aan om coach te worden. Ik vroeg me af of Parks misschien nog wel contact heeft met Franken, en wat hij weet van de manier van coachen van Franken. Spijtig genoeg heeft Parks geen contact met Franken. Hij wil wel heel graag met Franken in contact komen. Wie kan meneer Parks helpen aan het e-mailadres van John Franken? Parks wist ook niet dat Franken coach is, en vroeg mij wat voor ploeg Frank dan leidt. Helaas, daarop moest ik het antwoord schuldig blijven.

Parks en Miller. Een befaamd en legendarisch duo. Ik vroeg me af hoe die goede samenwerking tot stand was gekomen. Miller was, toen Parks de coach werd, tweede jaars speler van Donar. Beide mannen kenden elkaar dus niet. Pete Miller was een erg goede speler, en tussen Miller en Parks klikte het goed. Franken, Fopma en nog 2 à 3 spelers waren gewoon erg goed.

Omdat de Santa Barbara Breakers bestaat uit spelers die een club zoeken, en men nu in Nederland een toernooi speelt (etalage), vroeg ik me af of de spelers volgens Parks goed genoeg zijn voor de Nederlandse eredivisie. Hoe hun niveau is in vergelijking met bijvoorbeeld de spelers van Flames. Hierop gaf Parks aan dat hij denkt dat de spelers goed genoeg zijn voor de Nederlandse competitie maar dat clubs zoiets bepalen. Verder vroeg hij mij hoe ik er over dacht. Oprecht zei ik dat ik zeker denk dat ze balvaardig en atletisch genoeg zijn. Maar dat ze in dienst van een team moeten kunnen spelen. Nu, tenminste in de 2e wedstrijd van dit toernooi, leek het mij dat de spelers te veel bezig waren met hun eigen punten e.d. en te weinig met het teambelang.

U heeft het vast wel meegekregen. De dood van een grensrechter, de minuut stilte voor een basketballwedstrijd. "Show resect" staat er op de shirts van de scheidsrechters. Hoe denkt Parks over het niveau van de arbitrage vroeg ik me af. Nou, positief! Het is veel beter dan toen hij coach was van Donar. Kijk, da's toch leuk voor de mannen en vrouwen die tegenwoordig actief zijn in de eredivisie.

Als er jongens zijn die denken: Santa Barbara, daar wil ik wel spelen! Grijp je kans. Iedereen die interesse heeft, en goed genoeg wordt bevonden, is welkom. Je kunt dat mogelijk combineren met een studie. Want er zijn voldoende hogescholen (colleges) aanwezig in de omgeving van de club. Bijvoorbeeld UC Santa Barbara. UC = university of California Of uw verslaggever graag voor de Breakers zou willen spelen? Ja!! Maar ik weet dat ik absoluut niet goed genoeg ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten