Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 27 december 2012

Groninger basketballweek deel 2

Vak NB (achter de basket aan de zijde van de L. Springerlaan) is geheel gevuld? Dat zijn 329 plekken? Plus 161 plekken op hoofdtribune West én tribune ZB samen. Ook de balkontribune is geheel gevuld?

Op hoofdtribune Oost 380 plaatsen bezet. In totaal ongeveer 870 toeschouwers (exclusief het balkon)?

Geen idee of dat nu positief is of teleurstellend. Maar, hoe zou het komen dat er niet meer kaarten verkocht zijn? Laat ik eens een opsomming van mogelijke oorzaken doen:
1. te weinig publiciteit (Denk het niet.)
2. te duur (Gezien het aantal wedstrijden niet, vind ik.)  
3. te weinig vertrouwen in Donar (De resultaten in de competitie zijn teleurstellend.)
4. te weinig liefde voor Donar (Het spel was de afgelopen jaren niet aantrekkelijk.)

De keuze om je plaatselijke trots (In Zwolle hebben ze op de basketball days Landstede 'Hammers' basketball.) te gebruiken als trekpleister is riskant. Wanneer je beoogde publiek niet geïnteresseerd is om hun 'helden' te zien spelen, dan heb je een probleem.

Ik wil absoluut geen kritiek leveren op de organisatie, maar wél Donar waarschuwen. Als de ploeg niet meer gaat winnen, en de fans geen basketball presenteren waar zij graag naar kijken, dan worden er voor het komende seizoen mogelijk minder seizoenkaarten verkocht.

Dat wens ik de club niet toe, maar ik hoop dan wel dat de club ook meer doet om de fans het gevoel te geven dat zij belangrijk zijn voor de club!

En voor deze 1e Groninger basketballweek: ik hoop dat veel mensen alsnog besluiten om kaarten te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten