Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 15 december 2012

Groene Uilen vrouwen 1 vs US vrouwen 1

Hehe, vanavond EINDELIJK dit seizoen een wedstrijd gezien van de vrouwen 1 ploeg van de Groene Uilen. Het seizoen is al maanden bezig en pas vandaag zie ik een wedstrijd uit de promotiedivisie. Ja, schandalig!

Het werd helaas geen goede wedstrijd. Van beide ploegen vond ik het matig. US was vanavond duidelijk beter, en won dan ook verdiend.

Groene Uilen werd vorig seizoen kampioen van de vrouwen promotiedivisie, maar van die ploeg zijn niet veel speelsters overgebleven: Liesbeth Visser, Nicolien Brandenbarg en Naomi Talens zijn de enigen. Alle andere speelsters zijn nieuw.

Het is een jonge ploeg (zie http://www.groeneuilen.nl/competitie/teams/dames-1/). De speelsters hebben weinig ervaring. De speelsters van US hebben meer ervaring, ook jaren eredivisie: Karen Heinen, Marie Hoogstraten, Cheryl Simson, Sabine Maasdam, Fleur Joor en Renee Blaisse.

Na het eerste kwart stond de thuisploeg nog ruim voor: 17 - 6 maar toen was het gebeurd. De gasten lazen de aanval van de Uilen veel beter, hun verdediging werd veel beter. Omdat ze ook slimmer gingen aanvallen kreeg de wedstrijd een heel ander aanzien.

Na rust (die had een stand van 30 - 31) liepen de bezoeksters weg. Via 42 - 45 werd een comfortabele 55 - 66 eindstand bereikt. US ging met de zege terug naar Amsterdam.

Voor de promotiedivisie zal het zo erg niet zijn, maar voor de Groene Uilen is het erg jammer dat de jeugdopleiding zo weinig talent voortbrengt. En, dan heb ik het over Celeritas. Want, studentenclub de Groene Uilen heeft geen jeugdteams.

Als je dan in een rayon 3e klasse meiden ziet spelen die vorig seizoen nog hoofdklasse speelden. Meiden van 17 jaar jong. Het is, vind ik, jammer dat zij zich niet hebben aangemeld bij de Groene Uilen. Ze kiezen nu voor plezier. Dat respecteer ik, maar betreuren doe ik het wel.

Ze hadden zelfs nog kunnen kiezen voor Celeritas under 20 (meiden eredivisie) en daar nog een jaar (of 2) rijpen. Dan zouden Kim Jaasma en Anke Kuiper zich volledig kunnen richten op Groene Uilen. Zij zijn nu officieel bankspeelsters van de Groene Uilen.

De studentenploeg heeft een erg smalle selectie: 9 speelsters. Waarvan volgens mij enkele speelsters niet de vorm en fitheid hebben die ze vorig seizoen nog wel hadden. Maar dat wordt wellicht in een volgende thuiswedstrijd duidelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten