Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 13 december 2012

GasTerra Flames vs Magixx [preview]

De uitslagen dit seizoen:
Magixx vs Flames 83 - 64 (28 oktober 2012)

Beide ploegen zullen elkaar, inclusief de wedstrijd van a.s. zondag (16 december 2012, aanvang 15:00 uur) dit seizoen dus nog 3x ontmoeten in de reguliere competitie. 2x in Groningen, 1x in Wijchen.

Het is een subtopper die je kan omschrijven als een 4 punten wedstrijd. Want, beide ploegen hebben 20 punten (10 wedstrijden gewonnen). Echter, Magixx verloor 4 wedstrijden. Flames verloor er 5. Waarvan Magixx dus 1x won, tot nu toe, van Flames. Onderlinge resultaat kan beslissend zijn aan het einde van de reguliere competitie.

Ik acht het onwaarschijnlijk als Flames a.s. zondag al beschikt over een nieuwe speler, maar je weet het nooit.

Voor Flames is de druk om te winnen groot. Wanneer er in de komende week wordt verloren van Magixx (a.s. zondag) en vervolgens Aris (in Leeuwarden op 19 december) dan zou er wel eens echt sprake kunnen zijn van 'de hel van het Noorden'. Mogelijk breekt dan echt de pleuris uit.

Op dit moment is er sprake van een smeulend brandje, van wat onvrede. Maar ogenschijnlijk houdt men zich gelukkig rustig. Al weet ik niet of er vele berichten worden verwijderd van het gastenboek, en of men via Facebook of Twitter allerlei vervelende privé berichten stuurt aan de coach of bestuursleden.

Het ontslag van Maurice Miller is denk ik niet de oplossing. En ik denk dat dit de club behoorlijk wat geld kost. Iets wat er, vrees ik, niet is. Men steekt zich dan in de schulden. Riskante keuze.

Dat men niet heeft gekozen voor een center vind ik begrijpelijk. Dat men er niet voor heeft gekozen om Sergio de Randamie te ontslaan vind ik ook niet gek. Waarom zou men? Okay, hij speelde ongelukkige wedstrijden. Maar dat geldt voor zo veel andere spelers ook! Nu Thomas Koenis vermoedelijk 2 weken niet inzetbaar is vanwege een blessure, is het helemaal niet logisch om een inside-speler te ontslaan.

Jamal Boykin heeft in diverse wedstrijden behoorlijk gescoord. Michael Kingma en Thomas Koenis kunnen denk ik meer scoren dan ze doen (meer speelminuten). Sergio de Randamie noteert gemiddeld volgens mij behoorlijke stats. We moeten kijken hoe we hen beter kunnen laten presteren. Zowel individueel als wijzigingen in de tactiek waar zij van profiteren.

Of de nieuweling een floorleader is? Kan hij meer beweging in de aanval krijgen? Kan hij zorgen voor een betere verdediging? Volgens mij moet je dat als TEAM doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten