Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 8 december 2012

DONAR power

GasTerra Flames vs EiffelTowers Den Bosch [verslag]

Tijdens de time-out (in het derde kwart) vond er een 'peptalk' plaats. De ploeg moest er spreekwoordelijk gezegd een gevecht van maken. En, gelukkig, dat deden ze. Daardoor kwam de thuisploeg puntje (driepunter Voorn) voor puntje (driepunter Voorn) dichterbij. Het verschil was groot. EiffelTowers Den Bosch had een maximale voorsprong van 20 punten (43 - 63).

Kwartstanden:
1. 13 - 20
2. 36 - 46 (23 - 26)
3. 56 - 65 (20 - 19)
4. 76 - 80 (20 - 15)

Respect voor het feit dat de ploeg zich in de wedstrijd wist te knokken maar waarom straalde de ploeg dat fanatisme niet gedurende de gehele wedstrijd uit? Waarom kwam men zowel aanvallend als verdedigend steeds 2 à 3 stappen te laat? Waarom speelde men de eerste 25 minuten van de wedstrijd 2 versnellingen lager dan in de laatste 15 minuten?

Goed dat Dimeo van der Horst (hij was vanavond wél weer een leider), Jessey Voorn (schoot in de slotfase met scherp) en Michael Kingma (teamgenoot Jamal Boykin gaf aan "Michael Kingma had enkele goede acties!") op stonden. Zij namen Sergio de Randamie en Jamal Boykin mee in de lift naar een hoger spelniveau.

Persoonlijk had ik Kingma en Koenis meer minuten laten spelen. Hun verdedigende kwaliteiten werden in mijn ogen te grote delen van de wedstrijd gemist. Aanvallend waren Jamal Boykin (2 punten, 1 aanvallende rebound) en Sergio de Randamie (9 punten en 2 aanvallende rebounds) niet heel gelukkig. Wel pakte De Randamie 6 verdedigende rebounds, maar hij speelde 31 minuten en 13 seconden.

Ter vergelijking: Kingma had 1 aanvallende en 2 verdedigende rebounds in 12 minuten en 8 seconden. En hij maakte 7 punten. Thomas Koenis was goed voor 7 punten, 1 aanvallende rebound en 3 defensieve rebounds in 10 minuten en 46 seconden. Ik geef toe: het is scorebordjournalistiek maar toch ... zoals ik het spelbeeld ervaard heb, ik zou Koenis en Kingma meer hebben laten spelen. Nu bedoel ik dit overigens niet als kritiek op coach Hakim Salem. Want hij zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben én de spelers moeten het werk doen. Krediet had meer beloond kunnen zijn, en het resultaat van een wissel valt niet te voorspellen.

Wat ik me ook afvraag: Miller, vanavond goed voor 8 punten (2 op 3 driepunters, en 1 op 3 overige fieldgoal pogingen), durfde in mijn ogen te vaak weer niet het schot te nemen. Mijns inziens was dat op die momenten wél nodig. De aanvallen liepen namelijk vast, en de tijd op de schotklok was ook onvoldoende om bij een misser nog een schotpoging te nemen (mits er geen sprake is van een nieuwe aanval). Van der Horst (12 punten + 5 assists + 5 rebounds) was in deze wedstrijd effectiever dan Miller (8 punten + 3 rebounds + 2 assists). Beide spelers hadden 0 turnovers. Dimeo van der Horst nam 8 schotpogingen maar daaruit scoorde hij meer én hij gaf meer passes die resulteerden in een score (driepunters van Jessey Voorn).

Het is en blijft koffiedik kijken maar: aanvallend en verdedigend valt er veel te verbeteren. Graag meer gretigheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten