Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 10 december 2012

cupFIGHT?

GasTerra Flames vs Zorg & Zekerheid Leiden (1/8 finale NBB bekertoernooi) [voorbeschouwing]

Morgenavond, dinsdag 11 december, een kraker in de nationale bekercompetitie voor mannenteams. Titelhouder ZZ Leiden neemt het in Groningen op tegen GasTerra Flames. Dit is het gevolg van een uitglijder vorig seizoen in Weert. Flames verloor toen van zichzelf én van Stepco BS Weert. In de return, in Groningen, kon dit niet worden rechtgezet. Na de verlenging bleken de Groningers te zijn uitgeschakeld.

Wat er toen in Weert misging, dat gaat dit seizoen ook al vaak mis. Veel balverlies, slechte aanvallen (niet alleen slechte schoten) en een zeer zwakke verdediging. Hoe dat kan? Op trainingen laten spelers wel zien hun aanvalsspelletjes te beheersen maar in wedstrijden weten de tegenstanders het vaak te ontregelen. Ik kan niet beoordelen of op de training wordt geoefend hoe te spelen tegen de verdedigende spelletjes van de tegenstanders (soms denk ik te verstaan van wel), maar als dat wel het geval is (zou zo moeten zijn) dan heeft dat helaas geen positieve gevolgen voor de wedstrijd. En dat is het moment waarop het goed moet gaan.

Ik las ergens een mededeling dat de spelverdeler van de Leidse ploeg, Tony Gallo, gisteren geblesseerd raakte. Wie niet speelt, kun je ook niet verslaa. Voor excuses zou ik niet bang zijn. Het resultaat, WINST, is het enige wat belang is. Met wie, tegen wie en hoe doet absoluut niet ter zake! Alles is geoorloofd om het enige juiste resultaat te bereiken: het winnen van de beker. En, om daar kans op te blijven maken moet je zorgen dat je de kwartfinale haalt. (Daarin wachten de Den Helder Kings.)

Er wordt gespeculeerd over een vertrek (ontslag) van Maurice Miller, na de uitwedstrijd tegen Aris op 19 december a.s. Ik vermoed nog steeds dat dit niet gaat gebeuren omdat de club een ontslagvergoeding niet kan betalen. Zo is mijn inschatting. Boekhouder, geeft u duidelijkheid alstublieft!?

Tot morgenavond 19:30 uur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten