Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 20 december 2012

Amsterdamse school

Nu Hakim Salem ontslagen is, en er mag worden gedacht over de toekomst, zijn er diverse fans die hopen op een vertrek van de Amsterdamse kolonisten. Dat een van de Amsterdammers, Jessey Voorn, wellicht vreest voor zijn positie snap ik wel. Maar gezien zijn kwaliteiten hoeft hij daar denk ik niet bang voor te zijn.

Weinig jonge shooting-guards die offensief zo goed zijn als hij. Defensief is hij minder excellent.

Naast Voorn zou ik ook Van der Horst behouden. Een Nederlandse point-guard. Zo veel zijn er niet. En, spelers die international zijn, die wil je graag in je ploeg hebben.

Ties Theeuwkens, geen Amsterdammer overigens, werd daarom twee seizoenen geleden ook gecontracteerd.

Sergio de Randamie is de derde Amsterdammer. Of hij komend seizoen Nederlander is, lijkt me een factor. Maar, ik zou vooral kijken naar zijn kwaliteiten. En, dan zijn er andere (jongere) spelers die in mijn ogen interessant zijn: Mohammed Kherrazi, Kendrick Zondervan en, aanvallend, Jeroen van der List.

Een long-list:
Stefan Mladenovic
Dimeo van der Horst
Jessey Voorn
Valentijn Lietmeijer
Jason Dourisseau
Arno Bunnig
Jeroen van der List
Nikki Hulzebosch
Thomas Koenis
Sjors Poels
Yannick van der Ark
Kendrick Zondervan

Afkomst (Amsterdam, Rotterdam, New York, Tokio) zegt me weinig. Ik vind het goed als er spelers vanuit de jeugd doorstromen naar het 1e team. Dan wel eerst elders zich ontwikkelen maar later worden teruggehaald naar de club. Maar spelers willen ontslaan omdat ze uit Amsterdam (of welke stad dan ook) komen?

De coach heeft ook de andere spelers gekozen. Meteen de hele ploeg maar ontslaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten