Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 1 januari 2013

2013

Iedereen een gelukkig, gezond én voor DONAR sportief succesvol jaar toegewenst. Goede voornemens? Veel mag (wat mij betreft), weinig moet (wat mij betreft). 1 eis: het winnen van de landstitel!

Het gaat nog lang duren (we hebben Kerst en mijn verjaardag (31 december) net gehad), maar ik verheug me erop dat er eind december 2013 een tweede editie van de Groningse basketballweek zal plaatsvinden.

Even een evaluatie van de eerste editie. Die gisteren ten einde kwam met winst voor het Litouwse bc Siauliai.

  1. Een lagere entreeprijs. Met daaraan toegevoegd nog de volgende suggesties:
  • handhaven passepartouts
  • handhaven vroegboekkorting voor mensen die geen seizoenkaart van Donar hebben
  • handhaven korting voor seizoenkaarthouders
  • invoeren vroegboekkorting voor seizoenkaarthouders
  • prijsverschil tussen 65+ en 65- kaart verkleinen
2. Scheidsrechters uit de landen waar de deelnemede ploegen vandaan komen. Met een onevenredig groot deel vanuit het buitenland.

3. Coach clinics

4. Meer diversiteit qua werelddelen als het gaat om waar ploegen vandaan komen. Er waren nu 2 ploegen uit het midden-oosten. Graag USA (college), Zuid-Amerika (nationale selectie Argentinië), NL (DONAR), Afrika (Angola o.i.d.), Azië (China, ploeg van Randy Wiel) en Australië. En natuurlijk de regerende kampioen, om zijn titel te verdedigen.

5. Op zaterdag en zondag eerder beginnen. Zaterdag om 16:30 uur (en dan niet in de vorm van een wedstrijd van oud-internationals, dat mag eventueel om 14:uur starten). Zondag om 14:00 uur.

6. Betere muziekkeuze. Timing vooral.

7. Pers behalve gratis toegang (persaccreditatie was prima) voorzien van gratis eten (1 warme maaltijd) en drinken (koffie/thee/alcohol vrije frisdrank).

Dit lijkt misschien heel kritisch. Laat ik voorop stellen: ik zei al dat ik hoop op een vervolg, op het begin van een heel lange traditie. Het is fijn dat er na het international basketballtournament nu weer een internationaal toernooi voor senioren ploegen is. En dan nog wel rond de feestdagen. Voor basketballfans was de Harlem basketballweek een happening waar je bij moest zijn. Ik heb het vaak via de tv gevolgd, en ben er in de laatste jaren nog 1x naar toe geweest. Sporthal Kennemerland?

Een toernooi zal moeten groeien. Zo'n prachtig initiatief wil ik graag zien uitgroeien tot iets heel moois waar duizenden mensen van genieten. Dan is meedenken als je het mij vraagt niet verkeerd. Ook als is het ongevraagd. En, ik vind dat ik beter kan aangeven wat ik graag zou willen dan roepen "Het deugt niet!" (Wat dus niet mijn mening is. Zie alleen verbeterpunten. Maar heb reeds begrepen dat de organisatie al wat conclusies heeft getrokken van dingen die anders hadden gekund. Een 'uitvoering' van zaken die wenselijker lijken te zijn.) Schreeuwen kan iedereen.

De deelnemende ploegen van de 2012 versie zijn erg tevreden. Een mooie basis, nu voortborduren. Kan zijn dat je andere keuzes moet maken ten aanzien van de omlijsting, om meer geld te kunnen investeren in de kwaliteit van deelnemende teams (Hoewel een nummer 3 van Litouwen zeker niet zwak is! Zie het interview met de coach van deze ploeg. Verwacht dit voor het einde van de week te publiceren.).

Vroeger had je mannen als Drazen Petrovic, Toni Kukoc, Vlade Divac, Arvidas Sabonis op de Harlem basketball week. Dergelijke internationale toppers (Een Juan Carlos Navarro?) zie ik heel graag op de Groninger basketball week spelen.

Een droom? Kan, maar werk er hard aan om deze te realiseren! Veul hail & zeeg'n!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten